محبت به فرزند

در نگاه توحیدی، هر مخلوقی نسبت به مخلوق دیگر، صاحب حقوقی است که می بایست بدرستی شناخته و رعایت شوند. آنچه در این مقال به دنبال آن هستیم، تبیین و تشریح اجمالی «حقوق فرزند» است که کمتر بدان پرداخته شده و تا حدود زیادی مغفول مانده است... «ادامه مطلب»...

 

 

حقـــوق فـــرزند

 

آفریننده جهان، خالق حکیم و عادلی است که نه فقط برای خودش، که برای آفریدگان خود نیز حقوق بسیاری قائل شده و به همین میزان بسنده نکرده و حقوقی را میان مخلوقاتش مقرر فرموده است. یعنی در نگاه توحیدی، هر مخلوقی نسبت به مخلوق دیگر، صاحب حقوقی است که می بایست بدرستی شناخته و رعایت شوند.

آنچه در این مقال به دنبال آن هستیم، تبیین و تشریح اجمالی «حقوق فرزند» است که کمتر بدان پرداخته شده و تا حدود زیادی مغفول مانده است؛ تا جایی که میتوان گفت، متأسفانه به ندرت میتوان در خصوص ابعاد حیاتی و زوایای گوناگون این حقوق بسیار مهم اما جدی‌گرفته‌نشده و به حاشیه‌رفته، مطلب جامع، دسته بندی شده، موشکافانه و کاربردی یافت!

لازم است تاکید نمایم، حجم زیادی از شکایات و نارضایتی های فرزندان از عدم رعایت حقوق شرعی و قانونی شان توسط والدین که در قسمت نظرات همین مطلب درج شده و خواهد شد، و نیز بی خبری بسیاری از پدرومادرها از حقوق الهی فرزندانشان، بنده را به تحقیق و نگارش در خصوص این متن واداشته است که امیدوارم به عنایت خداوند رحمان، مثمر ثمر واقع شده و به اصلاح و ارتقای روابط متقابل والدین و فرزندان بیانجامد.

ضمنا توجه داشته باشید که با کلیک بر روی هر یک از عناوین ذیل، میتوانید به مطالعه مطالب آن بخش بپردازید. از آنجا که نکات مختلفی که در این خصوص می بایست مطرح شود بسیار وسیع، مهم و به هم پیوسته است، باید عنوان کنم که خوانندگان محترم می توانند با مراجعه مکرر به این صفحه، مطالبی را که ان‌شاءالله در روزهای مختلف و به تدریج به بخشهای متعدد اضافه شده و متن را رفته رفته کامل‌تر خواهد نمود، مطالعه نمایند.

 

حقوق انسان و مصادیق آن

حقوق والدین

فرزند

فرزند خوب، فرزند بد

شکر نعمت فرزند

 حقوق فرزند کدامند؟

شریعت

نیت

مقاربت و بارداری (در حال تکمیل)

تسمیت (در حال تکمیل)

حضانت 

امانت (در حال تکمیل)

محبت (در حال تکمیل)

معیشت 

تربیت (در حال تکمیل)

معرفت (در حال تکمیل)

اصالت (در حال تکمیل)

ظرفیت (در حال تکمیل)

صناعت (در حال تکمیل)

حمایت (در حال تکمیل)

مؤانست و رفاقت (در حال تکمیل)

وثاقت (در حال تکمیل)

مدیریت (در حال تکمیل)

عدالت (در حال تکمیل)

مسئولیت (در حال تکمیل)

حرمت و کرامت (در حال تکمیل)

وصلت (در حال تکمیل)

حقوق فرزند صالح (در حال تکمیل)

حقوق قانونی فرزند (در حال تکمیل)

سخنی با فرزندان (در حال تکمیل)




لینک مطلب:

http://rahemoghaddas.blog.ir/post/313