محمدمهدی مقدم؛ نویسنده، محقق، شاعر، خبرنگار، کارشناس و فعال فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی است که در ۱۷ آذرماه ۱۳۵۹ متولد شد، و سی و چند سال پس از پیدایش، توفیق پیوند با آمنه بانو را یافته و متأهل گردید.

وی که بر مذهب حقیقی شیعه اثنی عشری (دوازده امامی) می باشد، دوران کودکی را با خواندن آثار شهید دستغیب، نوجوانی و ابتدای جوانی را با آثار شهید مطهری و دکتر شریعتی گذراند و با آشنایی تفکرات صدرایی به عرفان، فلسفه و علوم دینی علاقمند شد. 

جامع المقدمات را در همان سالها آغاز کرد و در طی سالیان متمادی تا به حال، در اخلاق، فقه، فلسفه، تفسیر، حدیث و... از اساتید بزرگواری بهره برده و محضر علما و فضلای بسیاری را درک کرده است.

بصورت همزمان، با اخذ دیپلم ریاضی فیزیک، به تحصیل در رشته مهندسی عمران پرداخت. سالهای بعد، به جهت فعالیت گسترده در زمینه های فرهنگی و اجتماعی، به تحصیل در رشته مدیریت امور فرهنگی نیز روی آورد. 

سیر مطالعاتی دقیق و مستمر بر روی آثار، اندیشه ها و سلوک امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی(ره)، استادمطهری(ره)، امام موسی صدر، آیت الله بهشتی(ره)، آیت الله دستغیب(ره)، استادصفایی حائری(ره)، علامه طهرانی(ره)، علامه حسن زاده آملی(ره)، سیدمرتضی آوینی، جلال آل احمد، علی شریعتی، محمدرضا حکیمی، و... در کنار آثار اندیشمندان غربی و مکاتب فکری متعدد بشری، کتب تاریخی، دیوان اشعار و آثار ادبی شعرای بزرگ ایران و جهان و...، محوری‌ترین علاقه‌مندی او در کنار فعالیتهای پیگیرانه‌اش بوده است.

وی در طی این سالها تا کنون، بدون هیچگونه وابستگی مادی و معنوی به هیچ یک از احزاب، فرقه ها و جریانهای گوناگون فکری و سیاسی؛ صرفا با در نظر گرفتن شاخص اسلام ناب محمدی(ص) مسئولیتها و روابط کاری متعددی در وزارتخانه های جهاد، علوم، بهداشت، ارشاد و... داشته است و بصورت همزمان در نهادها، مؤسسات و مجموعه های مختلف، ضمن ارتباط و همکاری با شخصیتهای مطرح سیاسی، مذهبی، فرهنگی و... به فعالیتها و کارهای جهادی، آموزشی، پژوهشی، رسانه‌ای، روزنامه‌نگاری، خبرنگاری، سخنرانی، نویسندگی، تالیف، تدریس، تبلیغ، مشاوره، گویندگی، طراحی و... مشغول بوده است.

 

محمدمهدی مقدم ، محمد مهدی مقدم ، محمد مقدم ، بیوگرافی محمدمهدی مقدم ، رزومه محمدمهدی مقدم ، زندگینامه محمدمهدی مقدم ، محمدمهدی مقدم کیست؟

اشعار محمدمهدی مقدم ، کتابهای محمدمهدی مقدم ، مقالات محمدمهدی مقدم ، نوشته های محمدمهدی مقدم