مسئولیت جنسی

گرسنگی جنسی

قسمت دوم: تفاوت نیازهای زن و مرد در یک رابطه


زینت یا همان زینة شده، به معنای زین شده یا آراسته شده، اضافه شده و سوار شده بر شئ یا فرد است.

یعنی وقتی فردی زینت میگردد، در واقع چیزی بر رویَش سوار میشود.

خداوند در قرآن میفرماید:

زُیِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ... ذَلِکَ مَتَاعُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا (آل عمران/14)

زینت شده برای مردان، دوست داشتن های شهوتناک نسبت به زنان... این مایه تمتع و بهرۀ زندگى دنیاست

یعنی مرد به شهوت نسبت به زن، زینت شده است

و در واقع، حب شهوانی زنان بر مردان سوار شده است و جنس مذکر بصورت ذاتی به خواستن های جنسی شدید نسبت به زنان متمایل است.

از مشاهده برخی روایات می‌توان، افزون بودن صبر در زنان نسبت به مردان در روابط جنسی را اثبات نمود. وجود این ویژگی در زنان سبب شده است که زنان با داشتن شهوت بیشتر و نیروی جسمی کمتر، در برابر میل جنسی مقاوم تر باشند و نبود صبر در مردان، با وجود شهوت کمتر و قدرت جسمی بیشتر، آنان را در برابر شهوت جنسی ضعیف‌تر گردانیده است.

امام صادق(ع) می فرمایند: «خداوند تبارک و تعالی برای زن، صبری معادل صبر ده مرد قرار داده است، و آن گاه که حمل بردارد، قدرت ده مرد دیگر را نیز به وی می‌دهد». (بحارالانوار، ج۱۰۳، ص۲۴۱)

همچنین از همان امام همام(ع) روایت شده است: «به زنان نیروی مباشرت(ارتباط جنسی) دوازده مرد و صبر دوازده مرد عطا شده است. (الکافی، ج۵، ص۳۳۹) 

تحقیقات روانشناسان نیز ثابت کرده است که زنان در مقابل غریزه جنسی بسیار مقاوم هستند، به عکس مردان که به سرعت و شدت دچار طغیان شهوت می‌شوند و مقاومت خویش را از دست می‌دهند. (روانشناسی زن، ص۲۲۰)

بنابراین، از آنجا که مردان به شهوت نسبت به زنان زینت شده اند و زنان به صبر در برابر خواسته های جنسی؛ مردها در حین روابط با زنان، به اولین چیزی که بصورت جدی می اندیشند، مساله جنسی است. در حالی که صبر فوق العاده بالای زنان، جلوی شهوتی شدن آنی ایشان را گرفته و آنان را به تمرکز بیشتر در صفات و شخصیت طرف مقابل واداشته و تا زمانی که امور رفتاری جنس مذکر برایش روشن نشود و پالسهای اطمینان بخش را دریافت نکند، به خود اجازه ورود به محدوده مسائل جنسی را نمی دهد.

ضمن آنکه در یک رابطه که بصورت ذاتی، مذکر، فاعل است و مونث، مفعول؛ عموما آنکه متحمل ضررهای احتمالی جسمی، روحی و اجتماعی می شود، مونث است و از این روی قاعدتا می بایست خود جنس مونث، با وسواس و دقت بیشتری در یک رابطه دو طرفه وارد شده و آن را ادامه دهد.

مذکر که به اقتضای خلقتش  مانند اسب راهواری است که زین شهوت نسبت به زنان بر آن نهاده شده است زمانی که در رابطه با یک زن قرار می گیرد، فارغ از اینکه آن زن کیست، مدت زمان این ارتباط و نوع این رابطه در چه فضای مجازی یا حقیقی و در چه سطحی واقع شده است، یکی از مهمترین مسائلی که در همان لحظات اولیه مغز مرد را به خود مشغول می کند، به انحاء روشها و فکرهایی که شاید برای بسیاری از زنان باور نکردنی و تعجب آور باشد، مساله جنسی است.

با این همه، این موضوع هرگز برای مرد، یک عیب به شمار نمی رود، بلکه برعکس، یک حُسن هم هست. حقیقت این است که این مقوله، یک موهبت خدادادی برای حفظ فرایند توالد و نسل بشر است که اگر با این شدت و حِدّت در وجود مرد قرار نمی گرفت و تا این اندازه به زن و رابطه جنسی با وی فکر نمی کرد، نسل بشر، ادامه نمی یافت و این امر با سنت الهی آفرینش در تناقض و تضاد فاحش است.

حال تصور بفرمایید این مردی که شهوت به زن بر او سوار است، اگر تقوا پیشه نکند و از آمیختن و ارتباط با زنان پرهیز ننماید و خودش را در روابط گوناگون کاری، تحصیلی، اجتماعی و... با جنس مونث قرار دهد، مانند آن است که خودش با دستان خویش، آتش شهوت جانش را برافروخته تر می کند و اگر پاسخ متناسب با این آتش شعله ور را دریافت ننماید، به آن آرامش لازم برای ادامه زندگی عادی نخواهد رسید و این حجم از فشارهای گوناگون جنسی، او را تا سر حد جنون، تندخویی، افسردگی، خود آزاری، خودارضایی، تجاوز و... خواهد برد.

پرخاشگری جنس نر علاوه بر اینکه در میان حیوانات قابل مشاهده است، در مقایسه رفتار کودک پسر با کودک دختر از همان طفولیت نیز قابل رؤیت است. امام صادق(ع) می فرمایند: «فلسفه خلقت زن، آرامبخشی است و خدا خواست تا زنان برای مردان، آرامش بخش و سبب انس گردند». (وسایل الشیعه، ج۲۰، ص۳۵۰)

اما همین زن که خلقتش بر پایه آرامبخشی است می تواند بصورتی غیر مستقیم و غیر ارادی چنان مرد را به هم بریزد که هیچ چیز نتواند آنگونه سبب به هم  ریختگی یک مرد شود؛ آنگاه که در یک رابطه مجازی یا حقیقی با جنس مذکر، به تنها چیزی که فکر نکند، خواسته های جنسی طرف مقابلش باشد.

عموما نیز از آنجا که زنها بیشتر احساسی بوده و قدرت احساس بر ایشان غلبه دارد، خواستۀ غالبشان رفع نیازهای عاطفی است و از این روی عنصر محبت، کلیدی ترین مقوله در روابط آنهاست. درست بر خلاف مرد که یک تشنه شهوانی و گرسنه جنسی است و لحظه شماری میکند برای دست یافتن به آنچه مدتها در سر پرورانیده است و به حسب آفرینشش، همه همّ و تلاشش برای آماده کردن صیدی است که او را به مثابه یک صیاد قهار، در معرکه شکارگاه یک رابطه قرار داده است.

از این قاعده هم، هیچ مذکری مستثنی نیست چراکه دوست داشتن های شهوانی نسبت به زنان، یک فضل و نعمت الهی است برای هر مردی. و تنها راه کنترل این غریزه ذاتی، عدم هرگونه رابطه با جنس مونث و نگاه نکردن و معاشرت نداشتن با این جنس فریبنده و دلخواه مردان است، و صد البته مگر از راههایی که خداوند مهربان، حلال و مشروع عنوان کرده اند.

اگر خانمهای بزرگوار و محترمه بدانند که ارتباطهای غیر ضرورشان با مردان، چه بلایی بر سر این جنس می آورد، مطمئنا هیچ زن آزاده و انسان دوستی به خود اجازه نمی دهد خود را وارد هیچ گونه رابطه ای با مذکر نماید مگر آنکه برنامه ای برای اطفای اولین و مهمترین نیاز وی داشته باشد تا از او نیروی مفید برای خود، خانواده و جامعه بسازد. نه آنکه وی را به فردی دچار تخیلات و آرزوهای سرکوب شده و نرسیده تبدیل کند که پرخاشگری یا افسردگی اش در حال روز افزون شدن باشد و قدرت فکر و عملش را دائما دچار فرسایش و تخریب نماید.

رحم کردن



لینک کوتاه این مطلب:

http://b2n.ir/56935