این سروده را در ادامه مشاهده بفرمایید...


دلتنگ عشق


دلم تنگ است و دلتنگی عذاب است

خدا داند که حال دل خراب است


نمی گویی که در دل خانه داری

نمی بینی که دل بی تو کباب است


غمی سنگین به روی دل نشسته

خوشی بر این دل غمگین سراب است


دلیل گریه های هر شب من

دلم خون است و روی از خون، خضاب است


عزیز دل! نگاهی بر دلم کن

که بی تردید، دلجویی ثواب است


حریم تو کبوتر کم ندارد

حریم تو چه جای این غراب است


شبم، تاریکم، اما لحظه هایم

زِ  یادت، نور بارانِ شهاب است


نمودی خاطرم عاطر به بویت

شمیم ذهنم از عطرت گلاب است


چه غم دارم ز سختی های محشر

شفیعم چون تویی روز حساب است


مرا سرمستی دنیا چه حاجت

مرا یک گوشه چشمت شراب است


تو برهان منی، روح یقینم

لبت تبیان آیات الکتاب است


جهان بی تو که جای زندگی نیست

جهان بی تو حصار اضطراب است


تویی آب حیات زندگانی

حیاتم تشنه آن آب ناب است


سرم سامان ندارد از فراقت

حرامِ چشمم از هجر تو خواب است


ز هجرانت گل زیبای نرگس

شب و روزم، شب و روزم عذاب است




لینک این مطلب:

http://rahemoghaddas.blog.ir/post/407