چه خزان‌ها و خستگی‌ها که با خواستن‌ها درآمیخت و خروشی شد بر خموشی‌ها و خیزشی شد بر خمودگی‌ها و خیام خرّمی آراست... ادامه مطلب...


فتح خرمشهرهایی که ادامه دارد


خاطر هر شهر، سرشار از خاطره‌های خوب و بد است که با عوض شدن رنگ و روی آن نیز فراموش نمی‌شوند.

شهرها، شاهدان شیوای شرارتها و رشادتهای مجاوران و مسافران خویش‌اند که تاریخ شفاهی جانیان و جان‌برکفان خود را از در و دیوار گرفته تا کوی و رهگذار بر اذهان بیدار، فریاد می‌کنند.

چه خزان‌ها و خستگی‌ها که با خواستن‌ها درآمیخت و خروشی شد بر خموشی‌ها و خیزشی شد بر خمودگی‌ها و خیام خرّمی آراست در میان خرابی‌های برجای مانده از خباثت حرامیان و خیانت دژخیمان.

چه خونین شهرها که جانی دوباره گرفت به مدد اراده‌های پولادین پیوسته بر پیشگاه پر قدرت پروردگار قادر متعال، و خرمشهرها را نقش پر هیبت حیاتی دگرباره زد بر قالی گرانقدر وطن.

درست آنگاه که بعثیان بدمسلک و نگونبخت، خود را در آنسوی دروازه‌های پایتخت، بر تخت بختی هماهنگ تخیل می‌کردند، عزم مقرنس و خشم مقدس مهاجران حریم قدسی شهود و شهادت، خصم ملبس به ردای ابلیس را چنان در هم شکست که شاید کمتر کسی تصور می‌کرد، جوانان گمنامِ خاک و نام‌آشنای افلاک این مرز و بوم، خواهند توانست، جهان تا دندان مسلح را اینچنین به زانو درآورند.

اگرچه نبودند «ممد»ها تا ببینند آزادی و خرّمی شهرها را، اما چه بسیار ممدهای فدایی آیین غیورپرور محمد(ص) و علی(ع) در مکتب همان «ممد»ها، از آنروز تا به امروز و فرداها، غیرتمندانه در اندیشه ساختن و ساختن و ساختن برای آزادی و خرّمی شهروندانی هستند که خوب زیستن، حق مسلّم آنهاست.

«خرمشهرها در پیش است». خرمشهرهایی که از وادی سیاست گرفته تا اقتصاد، از امنیت گرفته تا سلامت... غلبه اراده محکم و مقاوم همتباران فاتحان فتح الفتوح خرمشهر را بر هرچه ظلم و بیداد و بی‌عدالتی و زیاده‌خواهی مستبدان و جهان‌خواران گواهی می‌دهد.

خرمشهرهایی که برای ساختن، منطقی استوار و متین دارد. برای ساختن، آمال و آرمانی انسان‌دوست و انسان‌ساز را مشق می‌کند. برای ساختن، بر ساز کوک وحدت و محبت می‌دمد و رنگ و زبان و نژاد و مذهب و فرهنگ را مرز افتراق نمی‌بیند. برای ساختن، نمی‌سوزاند مگر ریشه‌های هرچه دشمن دشمن‌باز و دشمنی دشمن‌ساز را.



لینک این مطلب:

http://rahemoghaddas.blog.ir/post/397