سایه او

این سروده را در «ادامه» مشاهده بفرمایید...


سایه عشق


من نَه این مویم و

این روُیم و

این خرمنِ گیسویم و

این خوشۀ اَبرویم و

این دیدۀ پِی‌جویم و

این گوشِ به هر سوُیم و

این مرغِ زبان‌پیشۀ پُر گویم و

این دستم و بازویم و

این پایم و زانویم و

این نطفۀ بدبویم و

این صورتِ جادویم و

این سوُیم و آن سوُیم و

این کوُیم و آن کوُیم و

این اینم و آن خوُیم و

من دوزخ و مینویم و

من گرگم و آهویم و

من سنگم و من مومم و من آهنم و روُیم و

من شبدر و شب‌بوُیم و

من رادم و من روُدم و من قایق و پاروُیم و

من صومم و من فطرم و من عقاب و زالویم و

من کرکس و کوکویم و

من سیبم و انگورم و زقّومم و آلویم و

من دردم و دارویم و

من خاکم و من بادم و من آتشم و آبم و من عاقل و هالویم و

من هیچم و من هستم و من شجاع و ترسویم و

من شابم و من پیرم و من قادر و ریقویم و

من شرّم و من خیرم و من بغضم و من مِهرم و آقایم و بانویم و

من نورم و دیجورم و من شکّرم و تلخم و زنگارم و جارویم و

من شعبدۀ شاعرِ شیرینِ غزلگویم و

من لیلیِ لاهویم و

من مسجد و میخانۀ مجنون‌دلِ حق‌پویم و

من سایه‌ای از اویم و

من جلوه‌ای از جانِ جهان‌گسترِ دلجویم و

من هویم و

من هویم و

من هویم...

 

 

«یَا هُوَ یَا مَنْ لَا هُوَ إلَّا هُوَ: لا مُوَثِّرَ فِی‌ الْوُجودِ إلاّ اللَهُ، وَ لا عالِمَ فی‌ الْوُجودِ إلاّ اللَهُ، وَ لا قادِرَ فی‌ الْوُجودِ إلاّ اللَهُ، وَ لا حَیَّ فی‌ الْوُجودِ إلاّ اللَهُ، وَ لا ذاتَ مُسْتَقِلَّةً فی‌ الْوُجودِ إلاّ اللَهُ»


لینک این مطلب:

https://rahemoghaddas.blog.ir/post/374