فاتحه این زندگی خوانده است

غمگنانه است اینکه تا پای نام پُر مسمای «فاطمه» به میان می آید، از میان خیل عظیم درسهای فراموش یا کم رنگ شدۀ مرام والا و زندگانی پر ارزشش، تنها... «ادامه مطلب»...

 

 

فاطمه را اینگونه شناخته اید؟

 

غمگنانه است اینکه تا پای نام پُر مسمای «فاطمه» به میان می آید، از میان خیل عظیم درسهای فراموش یا کم رنگ شدۀ مرام والا و زندگانی پر ارزشش، تنها این نوع پوشش اوست که البته آن هم نه به درستی و دقت، که با جهالت و همیّت، به شکل رنج‌آوری طرح و بزرگنمایی می شود!


شوربختانه، از زهرای مرضیه(س)، تنها چیزی که با پافشاری عجیب در گستره ای وسیع، تبلیغی غلط و تبیینی ناپسند، بر فضای اذهان خلایق یافته است، چیزی است که اُم ابیها را خلاصه می کند در چادر و حجاب!

گویا رسالت فاطمی را تنها باید در به سر داشتن چند متر سیاهی دید و معنا کرد، تا این رنگ به شدت تیره، حجابی شود در مقابل دیدن انوار رنگهای روشن و دلربای سجایای اخلاقی و مسلک بی بدیل الگوی کاملۀ مردان و زنان عالم، صدیقه کبری سلام الله علیها.


فاطمه، پیشتر و بیشتر از آنکه آلتی باشد برای نگاههای متعصبانه و یکسویه به زن، علتی است برای آفرینش، دلیلی است برای بازشناسی مقام و منزلت جنس مونث، سببی است برای شناسایی سبک و روش حیات توحیدی، نمونه ای است برای فهم حقیقت حیا و اصالت عفاف، جلوه ای است از جلوات عشق بازی ربوبی، و حجتی است بر جمیع حجج و پیروان و دوستدارانشان.


فاطمه، ستون قائمه زمینیان و آسمانیان است و اسوۀ حسنه فرزند نازنینش حضرت قائم، مهدی صاحب الزمان(عج)؛ عامدانه یا جاهلانه، فاطمه را در پس سیاهی ها و محدوده های ظاهری پوشیدنی ها دفن نکنیم! بگذاریم تنها و تنها مرقد شریفش پنهان باشد، نه مسلک حنیفش؛ شناخت فاطمه یعنی شناخت زندگی؛ که به فاطمه قسم! فاتحۀ زندگی بی فاطمه خوانده است!


بیائیم بدور از هر گونه عصبیت و نفسانیت، حیات و حیای فاطمی را از زاویه ای رفیع تر و دریچه ای منیع تر بشناسیم... در  «ادامـــــــــــه»...






مشاهده کلیپ «جامعه ما» از

«اینجــــــــــــــــــــــــا»





لینک مطلب:

http://rahemoghaddas.blog.ir/post/325