شهید دانشگاه است

درخت طیبه عبودیت و عدالت و امنیت و انسانیت، با خون شهدای ایثارگر و از جان گذشته است که هر روز، بارورتر شده و به حیات الهی خویش ادامه می دهد... «ادامه مطلب»...


 

شهید، دانشگاه است

 

قربانی شدن اسماعیل ها در مشرب ابراهیم و ذبیح گردیدن حسین ها در مکتب محمد، اتفاق تازه ای نیست! تا شیطان، نَفَس می کشد و نفس، امر به بدی می کند، اگر عرصه مقدس دفاع از حریم حق و حقیقت، خیل کثیری را به قربانگاه نکشاند، تعجب دارد.

درخت طیبه عبودیت و عدالت و امنیت و انسانیت، با خون شهدای ایثارگر و از جان گذشته است که هر روز، بارورتر شده و به حیات الهی خویش ادامه می دهد.


شهید «عند ربهم یرزقون» است؛ شهید، حیاتی به وسعت ابدیت دارد؛ شهید، شرف انسانها و عزت فطرتهای بیدار است؛ شهید، ستاره راهنمای رهروان طریقت حُرّیت و آزادگی است؛ شهید، دانشگاه است، دانشگاهی که برای تشنگان و جاماندگان، دروس پاس نکرده بسیاری را با اساتیدی عالِم و عامل، عرضه و ارائه می کند، دانشگاهی که تا قیام قیامت، طلبه و دانشجوی آزاده و حقیقت طلب می پذیرد و درس اول و آخرش استقامت و ایستادگی همیشگی در مقابل حرف زور و عمل ناجور است...

شهید، شهید است؛ چه آنکه جانِ عزیز بر سر راه مقدس دفاع از عدالت می نهد، چه آنکه به جان‌نثاری امنیت می رود؛ هر دو قربانی سیاستهای کثیف و مستبدانه و قرائتهای سخیف و ظالمانه اند!


حق خواهی و ظلم ستیزی و مبارزه با زیاده خواهی ستمگران و سیری ناپذیری دنیاطلبان، کیش و روش آنهاست که به حقیقت مذهب شیطان پی برده اند، چه خودشان عمیقا متوجه این معنا باشند یا نه! همینکه پای در وادی ایستادگی در برابر هرچه بوی جهل و نفاق و تعصب و ظلم و جور و استبداد و بی عدالتی و ناامنی بدهد بگذارند، یعنی مومن به آئین ظالمان و مستبدان و کافران و ظاهرفریبان و منافقان و ناسپاسان و متکبران و متعصبان و خونریزان و گنده گویان و دروغگویان و کوردلان و زورگویان و امثال اینان نیستند.


شهادت، شراب پاکی است که به دست صانع افلاک در حلقوم دل‌بریدگان از خاک، ریخته می شود تا نشان و نشانه ای باشد از راه و رسم آنها که سکون و سکوت در برابر ظلم ظالم و جور جابر با هر مسلک و ملیتی، جز حقارت روافزون و زیستنی واژگون، ثمره ای ندارد و مرگ با عزت بر زندگی با ذلت، رجحان و برتری دارد.


تا جلوه‌گر شدن طلعت همایون‌فر دولت عدالت‌گستر آخرین منجی بشر، هر روز و هر لحظه، از به خون غلطیدن قربانیان راه حق و حقیقت، روز عزا و رنج و اندوه است؛ مصیبت و درد و اندوهی که جز با ظهور خونخواه مظلومان جهان و امن و امان آفریدگان، مولانا صاحب العصر و الزمان(عج)، پایان نمی پذیرد و التیام و آرام نمی یابد.


شهادت قیام‌کنندگان برای احقاق حقوق خدا و خلق خدا، بر شهیدان، تهنیت؛ بر ماندگان، تسلیت؛ و بر بیدادگران و جفاپیشه‌گان و ظالمان و مستکبرانِ هدایت‌ناپذیر، لعنت!

 


پی نوشت:

قاسم سلیمانی به درجه رفیع شهادت نائل شد...




لینک مطلب:

http://rahemoghaddas.blog.ir/post/323