عشق جاودانه

 این سروده را در «ادامه» مشاهده بفرمایید...



عشق جاودانه


شعر بلند عشقت زیباترین ترانه است

این بیت‌ها برای وصف رُخت بهانه است

منزلگه خیالت، دل را چو آشیانه است

رؤیای عشق پاکت، دریای بیکرانه است

 

من عاشق تو هستم، این عشق، جاودانه است

شعر تو می‌سرایم، این شعر، عاشقانه است

 

تو بهترین خیالی، تو برترین یقینی

تو آرزوی نابی، شیرین و بیقرینی

بسیار دلنوازی، بسیار نازنینی

زیبای هر زمانی، زیبای هر زمینی

 

من عاشق تو هستم، این عشق، جاودانه است

شعر تو می‌سرایم، این شعر، عاشقانه است

 

آن گونه های تو سیب، وان روی ماه تو سیب

آن چشمهای مست و طرز نگاه تو سیب

لبهای لعل ناب و آن قوُتِ راه تو سیب

آن گیسوی کمند و زلف سیاه تو سیب

 

من عاشق تو هستم، این عشق، جاودانه است

شعر تو می‌سرایم، این شعر، عاشقانه است

 

مثل تو هیچ جان نیست، چونان تو در جهان نیست

همتا نداری ای عشق، این بر کسی نهان نیست

یک تار ناز مویت در هیچ کهکشان نیست

آئینه و قرینت در هفت آسمان نیست

 

من عاشق تو هستم، این عشق، جاودانه است

شعر تو می‌سرایم، این شعر، عاشقانه است

 

انگور زرد و قندی، طنازی و لوندی

بر قلب، مینشینی، مه پیکر و دلندی

گه خاندان تاتار، گه خاندان زندی

غارتگری و عادل، هرطور می پسندی

 

من عاشق تو هستم، این عشق، جاودانه است

شعر تو می‌سرایم، این شعر، عاشقانه است

 

ای قامتت قیامت، جان و دلم به نامت

لیلای این ملولی، مجنونم و غلامت

شیرین نموده کامم، حلوای هر کلامت

پیر و جوان عالم، شیدای خاص و عامت

 

من عاشق تو هستم، این عشق، جاودانه است

شعر تو می‌سرایم، این شعر، عاشقانه است

 

در کربلای عشقت، تا به نجف رسیدم

نور رخت چو بارید، در طوس آرمیدم

من مردۀ تو گشتم، از غیر تو بریدم

سُبحانَهُ تعالی، روی خدا بدیدم

 

من عاشق تو هستم، این عشق، جاودانه است

شعر تو می‌سرایم، این شعر، عاشقانه است

 

تا خون در رگم هست، دست از تو بر ندارم

تا می تپد دل من، مشتاقت ای نگارم

پائیزم و غزلخوان از بهرت ای بهارم

من از توأم، تو از من؛ این است افتخارم

 

من عاشق تو هستم، این عشق، جاودانه است

شعر تو می‌سرایم، این شعر، عاشقانه است

 

 




لینک مطلب:

http://rahemoghaddas.blog.ir/post/294