روز دختر


خانه، بی روح می شود، بی جنب و جوش و حرارت، بی گرمی و محبت، بی نور و روشنایی؛ اگر دختر در آن نفس نکشد... «ادامه مطلب»...



روز عســــــــل


خانه، بی روح می شود، بی جنب و جوش و حرارت، بی گرمی و محبت، بی نور و روشنایی؛ اگر دختر در آن نفس نکشد!

دختر، آفتاب همیشه تابان منزل است و شیرینی بی پایان کام خانواده.

دختر که درون کاشانه ات قدم بزند، خانه ات سرسرای زیبای بهشت است و از در و دیوارش لطف و لطافت می بارد

تمام کارخانه های عظیم و منحصر به فرد شکلات سازی جهان، باید در پی یافتن راز شیرینی دختران باشند تا شاید بالاخره بتوانند تلاش سالیانشان را برای دستیابی به یک طعم شیرین و دلچسب و فراموش نشدنی، به سرانجام موفقیت آمیزی برسانند!

هیچ متخصص و دانشمندی در حوزه غذا و خوراکی، نتوانسته و نخواهد توانست، اسرار این طبیعت قندفام دخترانه را کشف و مدل سازی کند و هیچ اندیشمند و فیلسوف و روانشناس و مردم شناسی در حوزه فکر و عمل، قادر به تجزیه و تحلیل و شناخت دقیق ریشه اینهمه مهر و محبت امیدبخش و آرامش افسونگر وجود دختران نیست.

دختر اگر دختر باشد، فاتحه غمهایت خوانده است؛ روزهای پر اضطراب و استرست را به اشتیاق شنیدن صدای خنده های مستی فزایش به شب می رسانی و به خانه بر می گردی تا در کنار کپسول انرژی ات، جان تازه ای بگیری و روحت صیقل و جلای وصف ناپذیری بیابد.

دختر اگر دختر باشد، در جای خودش باشد، مشغول دخترانگی های زیبا و دلفریبش باشد، روح و جسمش، ریشه در فلسفه خلقتش داشته باشد، خانه ات آباد است و زندگی ات شاد.

دختر اگر دختر باشد، تو ثروتمندترین فرد عالمی! تو صاحب گنجینه لایزالی هستی که همگان غبطه ات را بخورند و برای بودن بجای تو، آه بلند حسرت بکشند!

دختر اگر دختر باشد، نشاط از سر و رویت می بارد، جسمت در زمین است و روحت عرش را می پیماید، لحظه هایت را چنان با نور یاد زیبا و آرامبخشش زینت می کند که دلت غنج می رود و بال بال می زنی تا دوباره چشمت به جمال فرشته خانه ات روشن شود.

دختر اگر دختر باشد، خیالت سرشار از هوای کسی است که ملکوت را به صدای دلنواز و نوای شهناز خویش آراسته است، خانه ات که جای خود دارد!

دختر اگر دختر باشد، دلت جز هوایش، هوایی ندارد، همه هم و غمت میشود که چه کنی تا او شاد و شادتر، بانشاط و دلرباتر، شیرین و دلچسب تر، سرحال و خوشبخت تر باشد؛ چراکه به خوبی خواهی فهمید که پای خانه و خانواده، بی حضور رحمت افزا و وجود مقدس دختران، می لنگد؛ آری! خانه بی دختر، لنگ می زند! آن هم چه لنگی!

دختر، فقط یک پایه چهارپایه خانواده نیست که بشود جای خالی اش را با هر وسیله ای پر کرد و توازن میز منزل را حفظ کرد!

دختر، صفحه صاف و صیقلی میز نیست که اگر نداشتی اش روی زمین بنشینی و کنار سفره، چهارزانو بزنی!

دختر، طعام سفره خانه ات نیست که اگر نبود، صرفا گرسنگی به سراغت بیاید و شکمت خالی و معده ات به درد، دچار شود!

دختر، غذای روح است و خوراک جان؛ دختر، شراب فردوس برین است و نوشیدنی گوارای بهشت؛ دختر، نوای مسحورکننده خنیاگران نشسته بر طوباست که قدم رنجه کرده و مهمان زمین گردیده است؛ دختر، حلوای قند و دلربای دلندیست که جان و دل را مدهوش شیرین زبانی های وصف ناپذیر خویش می کند...

دختر را اگر دختر می خواهی، پدر باش! پدر باش! پدر باش! و بعد مادر!

تنها دستان هنرمند یک مرد پر مهر و محبت است که میتواند دخترانگی های یک دختر را به اوج دل انگیز و لذت بخش خود برساند...

اگر زیرک باشی، اگر حتی اندکی از هوش مهرآفرین برخوردار باشی، خواهی توانست از گل وجود همسرت نیز، شهد شیرین و عسل مصفای دخترانگی را بیرون بکشی و نوش جان کنی!

کافیست مـــــــرد باشی تا چه در قالب یک پدر و چه در قالب یک همسر، دوست و مونسی با نام شریف و لطیف دختـــــــر داشته باشی.

دختر، اگر دختر باشد، حتما پای مردی پر مهر و هنرمند در میان است؛ دختر را اگر دختر میخواهی، حتما باید مردی هنرمند باشی، چرا که مردان مهربان و باهنر، در سرتاسر حیات خویش، چشمه همیشه جوشانی از شور و شعف و شادی در باغچه زندگی شان دارند تا به آب حیات این کوثر بی مثال جنت، گرد رنجها و غبار غمها از چهره جان بشویند و صفا و آرامشی الهی بیابند...

سالروز ولادت دختر شیرین موسی ابن جعفر(ع)، خواهر بیقرین علی ابن موسی(ع)، عمه نازنین محمد ابن علی(ع) و روز دختر، بر دختران عسل سان و مردان عسل بان مبارک : -)


لینک این مطلب:

http://rahemoghaddas.blog.ir/post/252