پرسش و پاسخ

از اشغال قفقاز تا فلسطین!

 

شبهه

یک سوال بی جواب

ظاهرا حدود ۷۰ سال پیش اسراییل و متحدانش طی معاهده ای قسمتهای زیادی از کشور دوست و برادر، فلسطین را اشغال کردند و ما تا به امروز برای حمایت از مردم مسلمان و مظلوم فلسطین اسراییل را به رسمیت نمیشناسیم و با این کشور ظالم مسابقه هم نمیدهیم.

از طرفی حدود یک قرن قبل از آن واقعه هم کشور روسیه در دو نوبت قسمتهای زیاد از خاک مردم مسلمان ایران را اشغال کرد !!

حال چگونه است که ما کشوری که خاک خودمان را اشغال کرده به رسمیت میشناسیم اما کشوری را که خاک دیگران را تصرف کرده به رسمیت نمیشناسیم؟

اگر کسی جوابی بدهد، مرا یک عمر بنده خود کرده است.

 

پاسخ

1) نویسنده محترم جملات فوق، تلاش کرده با سفسطه و قیاسی مع الفارق برداشت خطای خود را به مخاطب تلقین نماید. اما از آنجا که تاکید نمودند، با دریافت پاسخ، به بندگی فرد پاسخ دهنده در خواهند آمد، لازم است تا پاسخ روشنی عنوان گردد تا این فرد و افرادی که اینطور مطالب را باور دارند، به بندگی حق و حقیقت درآیند ان شاءالله

 

2) به رسمیت نشناختن اسرائیل بخاطر جعلی بودن آن است لیکن روسیه یک کشور جعلی نیست.

 

3) جنگ ایران و شوروی مربوط به عصر حاکمیت تزارها بوده است و بخش های از ایران که البته بر طبق برخی نقل های تاریخی خود داوطلب خودمختاری هم بودند به عنوان غرامت طبق یک معاهده بین المللی ظالمانه از ایران جدا شد.

 

4) بر مبنای حقوق بین الملل از آنجا که پس از معاهدات گلستان و ترکمنچای، این سرزمینها به دولت روس واگذار شد و واگذاری سرزمین تکلیفی برای ایران و حقی برای روس بود به محض انجام، پایان یافته تلقی می شود و دیگر نمی توان ادعای استرداد را مطرح کرد.

 

5) طبق توافق ترکمانچای و خصوصاً پس از استقلال کشورها از شوروی تعهد ایران مادام العمر است. البته شاید برخی افراد با پیشنهاد پاره کردن تعهدات بین المللی، نسخه های صدّامی و ترامپی تجویز کنند!

 

6) آنچه که بیش از جدا شدن این بخشها از خاک وطن، ناراحت کننده و تلخ است، حکومتهای نالایقی همچون قاجارها و پهلوی ها هستند که در اثر بی لیاقتی خود و برای خوشایند ابرقدرت ها، قفقاز و بحرین و... را قربانی کردند؛ چیزی که در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن رخ نداد و حتی یک وجب از خاک ایران زمین، مورد معامله قرار نگرفت و از دست نرفت.

 

7) مقدمات شکل گیری رژیم غاصب صهیونیستی با ادعای از نیل تا فرات، طبق یک نقشه تعریف شده «هرتصل» و تکلیف شده استعماری و افسانه های هولوکاستی بود و ظلم و کودک کشی و اشغالگری این رژیم با چراغ سبز آمریکا و انگلیس همچنان ادامه دارد.

 

8) اسرائیل با ادعای اینکه این سرزمین موعود ماست و بدون هیچ دولت قانونی و فقط با اتکا به چند گروه تروریستی مثل داعش فعلی با دولت قانونی فلسطین جنگید و با توجه به اینکه دولت فلسطین تحت قیمومیت انگلیس قرار داشت و انگلستان هم پشتیبان گروههای تروریستی صهیونیسم بود، با تاثیرگذاری انگلستان، گروهکهای تروریستی بصورت غیرقانونی آنجا را اشغال کردند و بزعم خودشان دولت تشکیل دادند و همانطور که میبینید اینکارشان از پایه نامشروع بود. مثل اینکه داعش، دولت عراق یا سوریه را شکست دهد و پس از آن، تشکیل دولت دهد که مسلما نامشروع است.

ولی در آنجا، شوروی که یک دولت رسمی بود با دولت رسمی ایران جنگ کرد که بواسطه خیانت دولتمردان ایران علیرغم اشغال خاک ایران توسط شوروی، باز طبق معاهده رسمی که بین دو دولت قانونی ایران و روسیه بسته شد مقداری از سرزمینهایمان به روسیه داده شد که این ناشی از خیانت و بی سیاست بودن دولتمردان آن زمان بود.

 

جمع بندی

در ماجرای قراردادهای ننگین گلستان و ترکمنچای، دو دولت قانونی، وارد مذاکرات بین المللی برای پایان دادن به مخاصمات فی مابین شدند اما یهودیان صهیونیست، با ورود به فلسطین، ابتدا با معامله های فریبکارانه به خرید زمینها روی آوردند و پس از استقرار در بخش کوچکی از این سرزمین، در داخل دولت مشروع و قانونی فلسطین، اقدام به تاسیس یک حکومت جعلی و نامشروع و غیر قانونی نمودند و سپس با استفاده از زور و حملات مسلحانه و کشتار مردمان آن خطه، بر زمینهای آنان سیطره یافتند و تا به امروز به این کشتار وحشیانه و اعمال غیر انسانی ادامه می دهند. کشور مسلمان ایران هم به جهات دینی و انسانی، همواره مدافع حقوق مظلومان عالم بوده است، دفاع از مظلوم را یک اقدام مبتنی بر انسانیت، اخلاق، شرافت و مردانگی قلمداد می نماید. و البته موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر حمایت از برگزاری رفراندومی عمومی در کل سرزمین فلسطین برای تعیین نوع حکومت و مشارکت همه فلسطینیان اعم از یهودی و مسیحی و مسلمان در آینده سیاسی و اجتماعی خویش در تمام شئون قانونی و عرفی بوده است نه اینکه یک گروه مهاجر، مهاجم و آدم کش با زور اسلحه و حمایت مستکبران دنیا، به گروه دیگری ظلمِ مدام نماید و ایشان را از حقوق طبیعی و قانونی و انسانی خویش محروم سازد.



لینک کوتاه این مطلب:

http://yon.ir/Im4mG