پرسش و پاسخ

ارزیابی صعود و افول یک کشور بر مبنای قدرت خرید گوشت!

 

شبهه

در آلمان گوشت خریده ، میگه گوشت اینجا کیلویی ۶ یورو هستش و حقوق یه کارگر عادی تو آلمان ۱۵۰۰ یورو هست که یک کارگر عادی تو آلمان در ماه می تواند ۲۵۰ کیلو گوشت بخره !درحالی که در ایران کارگر ساده با حقوق یک میلیون و سیصد هزار تومن می تواند ١٣ کیلو گوشت تهیه کند. با این وضعیت فاجعه بار رهبر ایران اظهار می دارد امریکا در حال افول است و ایران در حال صعود

 

پاسخ

1) چه منبع دقیق و موثقی این خبر را در آلمان تایید می کند و چطور میشود به این خبر که معلوم نیست کدام مرکز رسمی ای پشتش قرار دارد، اعتماد کرد؟!!

2) اگر وضعیت اقتصادی در آنجا اینقدر خوب هست که یک فرد در اروپا و در کشورهای به اصطلاح پیشرفته میتواند ماهی 250کیلو گوشت بخرد، پس اینهمه اعتراضات، زد و خورد، و کشت و کشتار در برخی از کشورهای درجه یک اروپایی، آن هم در اعتراض به بدی وضع معیشت، برای چیست؟!!!!!

3) در این مطلب به وضع آلمان اشاره شده، اما در کمال حیرت، نتیجه گرفته میشود که آمریکا رو به افول نیست!!!! این دو چه ربطی به هم دارند؟! وضع حقوق کارگر در آلمان، آخر چه ارتباطی با افول یا عدم افول آمریکا دارد!!!!

4) اگر گفته میشود آمریکا رو به افول است، چه کسی منظورش وضع اقتصادی آمریکا بوده است؟! بارها و بارها توسط خود رهبری تبیین شده که منظورشان از افول، افول قدرت هژمونی آمریکا در منطقه و حتی اروپاست؛ که این حقیقت را می توان در شکست طرحهای پر هزینه و بی نتیجه ایالات متحده در سوریه و عراق و حتی نشست پر هیاهوی ورشوی لهستان دید... دولت آمریکا، با آن شوی تبلیغاتی عظیمی که به راه انداخت، حتی نتوانست کشورهای درجه یک اروپایی را با خودش همراه کند. رئیس جمهوری که وقتی میخواهد به عراق، سفر کند، مجبور است با ترس و لرز و شبانه به این کشور برود و صرفا در پایگاه نظامی خودش با یک تعداد سرباز عکس بگیرد؛ حتی مقامات عراق، حاضر به پذیرفتن دعوت ترامپ برای دیدار با وی را با صراحت رد می کنند و او مجبور می شود با خفت و شبانه، عراق را ترک کند که مبادا در آن کشور به سبب هم دستی در جنایات وسیع داعش، تکه پاره شود! درحالیکه مقامات ایران با قدرت وارد عراق و سوریه میشوند؛ حتی ایران، کشورهای اروپایی را در زمینه همراهی با آمریکا در نشست لهستان، تهدید می کند، و جواب خوبی هم از این قدرت نمایی سیاسی و نظامی خویش میگیرد.

5) اینکه اقتصاد ایران در اثر تحریمهای خارجی و بدتر از آن، به سبب کارشکنی های پیدا و پنهان یک عده ضد انقلاب و مقدس نمای خائن به آرمانها و ارزشهای اسلامی و انسانی، در داخل کشور، در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، دلیل نمیشود که ما در زمینه های بسیار علمی، صنعتی، پژوهشی و حتی نظامی و امنیتی در مسیر صعود نباشیم و تاییدیه های جهانی را در این زمینه ندید بگیریم و به قدرت و جایگاه کشورمان در منطقه و جهان، توجه نداشته باشیم...


حقگو و حقیقت طلب باشیم...



لینک کوتاه این مطلب:

https://b2n.ir/62577