راه حق  2

راه حق را باید رفت؛ راهی که برای پیمودنش خلق شده ایم. این راه مقدس که آفرینشمان را دلیل بوده است؛ آن هم با شاخص قرار دادن حقیقت و بدون حتی ذره ای نفسانیت و انحراف. ما باید این راهِ منتهی به دامانِ پُر مهرِ آفریدگارمان را با قدرت طی کنیم؛ حتی به تنهایی... «ادامه مطلب»...

 

 

حتی به تنهایی!

 

امام هادی(علیه اسلام): لَو سَلَکَ النّاسُ وادِیاً شُعباً لَسَلَکتُ وادِیَ رَجُلٍ عَبَدَاللهَ وَحَدَهُ خالِصاً؛ اگر همه مردم به راههای گوناگون بروند من به راه کسی میروم که تنها خدا را خالصانه بندگی کند. (بحار الانوار، ج ٧٨، ص ٢٤٥)

مصداق بارز این روایت را می توان در حادثه عظیم قیام امام حسین(علیه السلام) به وضوح دید.

۳۰ هزار نفر مقابل امام ایستادند؛

اما باید بدانیم کمیت مهم نیست، بلکه این کیفیت است که اهمیت دارد

۷۲ نفر فقط رو به روی ۳۰ هزار نفر ایستادند تا به ما بیاموزند که نباید جَوگیرِ کمیت شویم

کربلا حقیقتا کلاس درس زندگی است؛ هرجا مثالی میخواهیم بزنیم، این کربلاست که جلوی چشممان می آید

خداوند همه موجودات را بر پایه هدف خلق کرده است از بزرگ گرفته تا کوچکشان؛ وقتی بخواهیم مسیر زندگیمان را انتخاب کنیم باید هدف داشته باشیم و نگوییم تا جایی با این هدف هستم که آسان است؛ اینگونه نباشیم که هم خدا را بخواهیم و هم خرما را.

شاید پیمودن راه حق، در ظاهر سخت به نظر بیاید، شاید احساس کنیم که دیگران با رفتارهای شیطانی، آسایش را از آنها که بخواهند زندگی پاک و الهی داشته باشند، سلب می نمایند و سنگ، پیش پایشان می اندازند؛ اما در عوض، پیمودن طریق حقیقت و بندگی خدا، شیرینی و آرامش دلچسبی دارد که در هیچ وادی دیگری یافت نخواهد شد.  

مؤمن، تنها با ملاک و شاخص حقیقت طلبی قدم بر می دارد و زندگی می کند و کاری به حرفها و کارهای مردم ندارد و همواره خود را با رهروان راه حق، همراه می سازد، که امیرالمومنین امام علی(علیه اسلام) میفرمایند: حق را بشناسید تا اهلش را بشناسید.

راه حق را باید رفت؛ راهی که برای پیمودنش خلق شده ایم. این راه مقدس که آفرینشمان را دلیل بوده است؛ آن هم با شاخص قرار دادن حقیقت و بدون حتی ذره ای نفسانیت و انحراف. ما باید این راهِ منتهی به دامانِ پُر مهرِ آفریدگارمان را با قدرت طی کنیم؛ حتی به تنهایی...

 

 

ارسالی مخاطبین:

به قلم «عطیه صدیق پور»



لینک کوتاه این مطلب:

https://b2n.ir/54355